top of page

מה ההבדל בין נסיכה למלכה? או האם היינו פופקורן או לב אחד?

'הבעיה שהן אוהבות אותי. כולן רוצות להיות איתי ואני לא יודעת מה לעשות' קסם המקסימה הביטה בי במבט כנה , כשהיא משתפת אותי במועקה שחשה. זה היה באמצע שעור פלמנקיטיטו לבנות הגן, כשמספר בנות חיבקו אותה ,נאחזות בה כמו במקור חיים . אוחזות ולא מרפות, כאילו הייתה מטיל זהב ולא ילדה עם רצונות ורגשות. הזדהיתי איתה. היו תקופות בחיי שחשתי כמוה, שאנשים רוצים ממני משהו בצורה נואשת. מי שלא חווה את התחושה הזו ,אולי

יחשוב שזה כמו להתלונן על ציונים גבוהים או על מתנות אחרות. אך לא. זה מעיק וחונק.

כמובן גם חשתי את הצד ההפוך בהזדמנויות אחרות: את הצורך הנואש: התלות לקבל אישור חיצוני להיותי ראויה ,תלות בקבלת אהבה ממקור חיצוני. מחפשת מישהו שיציל אותי. זוכרת שפעם היה בי בור של חוסר באהבה. החוסר היה כה גדול, שכל מילוי חיצוני, רק העמיק את הבור. עד שהבנתי שהמפתחות לחופש בידיי יומיים אחרי השיעור של הפלמנקיטיטו המתוקות, תוך כדי השיעור לנשים ,קרה נס. ראיתי משהו חדש רוקד בתוך אפרת. היא הזדקפה, היציבה שלה שידרה מלכות אצילית ובו זמנית צניעות. בקשתי שהיא תדגים לנו תנועה תוך מבט ממוקד . והיא – המקסימה , אחרי שהדגימה ,חייכה מסמיקה ודומעת. כשהיא עדיין זקופה באצילותה, שיתפה את כולנו בשמחה להיות משוחררת מהתנצלות, והודתה לנשים על המרחב והפרגון שהן מאפשרות לה בסטודיו.

אחד הערכים בסטודיו: לב אחד. אנחנו רוקעות ברגליים או מנגנות מקצבים בכפיים ושואלות: היינו פופקורן או לב אחד? הכוונה: האם כל אחת רקעה בקצב אחר, כמו פופקורן קופץ בסיר, או האם הצלחנו לנשום, להיות ,לרקוע לב אחד – ביחד. כך אנחנו מתרגלות לב אחד בין שתי רקדניות, בין כל המשתתפות בקבוצה והכי חשוב כל אחת עם עצמה. למצוא דרכים של חיבור למרכז שלי, במקום של הפרדה בתוכי.

בחזרה לפלמנקיטיטו- בנות הגן. לאחר ששמענו את קסם שלא יודעת מה לעשות, כשכולן רוצות להיות אתה בזוג, בקשתי מהילדות לעצום עיניים ולנשום .לשים ידיים על הלב שלהן, להקשיב. לחבק את עצמן ולומר מה הן אוהבות בגוף שלהן: עיניים, שיער , כפות ידיים... כל אחת שיתפה מה היא אוהבת. אחר כך החלפנו ידיים וחיבקנו עצמנו שוב, עכשיו תרגישו מה אתן אוהבות בתוככן: שמחה, נדיבות ,מנהיגות...ושוב שיתפנו. הזמנתי אותן לחבק ולאהוב את עצמן, כל פעם שתזדקקנה לחיבוק וכמובן שלי תמיד יש חיבוק עבורן. הילדות חזרו להיות במרכז שלהן וזה אפשר לקסם להיות שוב ילדה שמחה ומשוחררת מעול האחריות לספק את רצון חברותיה. בסוף השיעור כמו בכל שיעור, קיימנו את טקס הפרידה – טקס החיבוקים : מתחילות בחיבוק קבוצתי ואחרי שכל אחת עוברת מתחת לחצאית שלי, היא מקבלת חיבוק פרטי. ובחזרה לקבוצת הנשים: הנשים הודו לאפרת וסיפרו שהיא מעוררת בהן השראה ומאפשרת להן להשתחרר בריקוד ולהיות עצמן. הסיפור של קסם ואפרת הוא אותו הסיפור למרות הבדלי הגיל. להיות שייכת לעצמך ולא לצמצם את עצמך כדי שלאחרים יהיה נוח. מלכה אמתית בעיניי, משלבת מנהיגות ורכות, נוכחות זקופה ופגיעות. שילוב שיוצר אנושיות. ומה ההבדל בין נסיכה למלכה? נסיכה ממתינה על מגדל גבוה שמישהו יציל אותה ולמלכה יש את שורותיה. היא מצילה את עצמה. מלכה מעניקה לעצמה מתוך ערך החיים בתוכה, אהבה.

בהמשך אספר על החיבור לנשרים, על הטיסה חזרה הביתה ואיך להפוך את הדפקט לאפקט. תודה על האומץ לכתוב ולשתף, מוזמנים לשאול שאלות.

באהבה, זהר

צילום: יונת סער

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page