top of page

איך הפך הלוחם הוואחש להיות רפאל?


אתם זוכרים את הילדה המנהיגה, בתם של הספארטנים, שהעמידה עצמה בשלשות? השבוע, הקול הפנימי שלי לחש לי בקשה: 'במקום להלחם, הרפי. במקום להבין, שחררי' זה הזכיר לי את אחד ממפתחות הקסם שאני לומדת ומלמדת: לשחרר את הקלף המנצח. מיד אסביר איך זה קשור לבקשה להרפות...

לכל אחת ואחד ישנו קלף מנצח, קלף הישרדות – הדרך להיות, להתמודד מול אתגרים. לאחת קלף החוכמה, לאחר קלף ההומור, הקלף שלי היה הלוחם הוואחש (שהזכיר לי את דמותו של ג'ק ספארו בגילומו של ג'וני דאפ בשודדי הקאריבים). מול כל בעיה או אתגר, השתמשתי בפחד כדחף (היפוך אותיות) ונכנסתי בקירות. האמת שהאומץ והנחישות זיכו אותי בניצחונות, אך המחיר...איזה מחיר! חיכה לסיום הדרמה ותבע את שלו: כאב, תסכול, כעס ,בדידות, אכזבה. כיוון שכדי להצליח לשרוד, התכחשתי לחלקים בתוכי כמו עדינות ורכות והפיצול העציב אותי. כשזיהיתי את הקלף המנצח והבנתי שהפיצול שהוא דורש, הנו מחיר כבד, החלטתי לשחרר אותו ולהיות חופשיה.

דרך ריקוד הפלמנקו שחררתי את הדרמות ,הפחדים וכל מה שהפריע לי להיות. למדתי לעדן את התגובות שלי ולאפשר לרכות הפנימית מקום על בימת החיים. התחברתי לחמלה ולהכלה כלפיי-פנימה והחוצה אל הסביבה. שלחתי את הלוחם לחופשה.

בסטודיו אני בוחרת נושא לכל חודש המחבר את הריקוד עם החיים. החודש, לקראת פסח הנושא: פינוי מקום. שחרור דפוסים והרגלים ובחירה מחדש. כתלמידה נצחית שמעתי את הקול הפנימי מבקש:

בבקשה רפאי מתוך הרפיה .במקום לחפור ולהבין מהמוח, תרפי תנשמי ושחררי. מדהימה שפת הקודש: לרפא ולהרפות ממש אותם אותיות! לחגיגה הצטרף רפאל, השם בו הכתיר את עצמו הלוחם הוואחש משסיים את תפקידו.

תודה לך דרך הפלמנקו, על התובנות הגולשות מן הלימוד בסטודיו למימוש בחיים והופכות את החיים לריקוד.

האם אתם מזהים את הקלף המנצח שלכם?

להתראות באהבה

זהר

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page