top of page

איך נוכחות של ה 'הנני' והקצב בגוף הוציאו אותי מהכלא?

כשלימדתי בכלא נווה תרצה אסירות, חוויתי את צלילי שערי הברזל הנטרקים, הגדרות הגבוהות , מבטן חסר המנוחה של האסירות, שאלתי את עצמי: ואת חופשיה ??

במהלך חיי אני זוכרת את עצמי, על פי רוב בשני מצבים הפוכים : נוכחת במלואי כמו קרן לייזר, או נמצאת בגופי ,אך נעלמת לעולמות הדמיון שלי, נוכחת - נפקדת. בכל פעם שנכחתי במצב דיס-הרמוני צורם, או שניסיתי להשפיע :לשנות ולפתור ,או שנעלמתי. לא הבנתי למה צריך לריב , לשנוא ,להיות בתחרות. למה אנשים מתפצלים במקום לשתף פעולה?

אולי זה מה שמשך אותי להיות מומחית לאוכלוסיות ייחודיות, להוכיח לעצמי שכל אחד ואחת ,עם הכוונה של אהבה ,כבוד ואמונה, יכולים להיות בנוכחות בגוף, להשתמש במתנה המופלאה: קצב כדי ל ה י ו ת. ובהמשך....למדתי לחבק את ה'אוכלוסיות הייחודיות בתוכי' שהרי בכל אחד מאתנו ישנו קורבן ומלך, קשיש וצעיר, הססן ומגשים חלומות והמפתח לחירות מצוי בלב. בכל שנות הניסיון שלי כמורה ,רקדנית ומפעילת קהלים, אני חווה שוב ושוב את הקסם של מי שמסכימים להחזיר את המנהיגות פנימה, לחבור ל'הנני' להיות נוכחים בגוף להיות הקצב. להיות בזמן הווה... לשחרר את הדאגות אחורה וקדימה ולהיות נוכחים ברגע. מעניין שבעברית ,המילה 'יש' בהיפוך אותיות הופכת ל 'שי' ול Present באנגלית יש משמעות של נוכחות ושל מתנה.

אתם שואלים: איך נוכחות של ה 'הנני' והקצב בגוף הוציאו אותי מהכלא? הבנתי שאני הסוהרת, אני האסירה ואני המפתח. ברגע שאני מסכימה להיות נוכחת בזמן הווה, נעזרת בקצב המפנה מהראש את כל המחשבות , אני ח ו פ ש י ה . אולי לכך התכוון שייקספיר במשפט האלמותי: להיות או לא להיות? מאחלת לכולנו להיות נוכחים ברגע...

ולכם- הרוצים ללמוד איך להיות ברגע? מוזמנים לדרך הפלמנקו

להתראות באהבה

זהר

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page